Dlaczego woda jest ważna?

Dodano 10 kwietnia 2017

Nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że woda to najważniejszy element życia organizmu człowieka. Otóż stanowi ona ponad 60% masy całego ciała.

Dla przykładu, jeśli przyjmiemy, że człowiek waży 70 kg to 45 kg stanowi właśnie woda. Może wydawać Ci się to dziwne, ale takie są fakty i dowody naukowe, które potwierdzają potrzebę nawadniania organizmu.

Aby nie być gołosłownym, według pewnych badań udowodniono, że nawet kości zawierają około 25% wody, mięśnie 75%, a płuca prawie 90%. Te liczby biją na głowę. Jak widzisz potrzeba dostarczania odpowiedniej ilości wody do organizmu jest bardzo wielka.

Zapotrzebowanie na wodę u każdego człowieka będzie inne. Wszystko zależy od: wieku, aktywności fizycznej, temperatury otoczenia w której przebywamy i wilgotności powietrza. Warto wziąć pod uwagę te kryteria i dopasować je do własnych potrzeb.

W większości przypadków element nawadniania jest często lekceważony wśród osób, które prowadzą aktywny tryb życia. Mowa tutaj zarówno o sportowcach, ale o osobach, które kładą duży nacisk na proces odchudzania. Wynika to głównie z niewiedzy tych osób, ale również z błędnego przekonania, które głosiło, że woda może powodować skurcze podczas wysiłku fizycznego lub jej nadmierna ilość może zwiększać wagę. Jednak są to mity.

Co należy pić i ile?

Najkorzystniejszym płynem szybko nawadniającym organizm jest czysta woda. Ma ona dużą przewagę nad innymi płynami, ponieważ jest najszybciej wchłaniana. Po za tym woda doskonale nadaje się do oczyszczania organizmu z wszelkich toksyn.

Wiele wodociągowych źródeł dostarczających wodę jest zanieczyszczona. Trzeba więc zwracać dużą uwagę jaką wodę pić. Najlepiej podczas aktywności fizycznej uzupełniać płyny z niewielką ilością roztworu cukrów, czyli inaczej mówiąc węglowodanów. Jeśli chodzi natomiast o stałe nawadnianie w ciągu dnia to najlepiej niech będzie to woda chłodna (ok. 10 stopni Celsjusza), niegazowana.

Przepisy na pyszne koktajle i smoothies

W naszym e-booku "Koktajle i Smoothies" znajdziesz aż 143 proste przepisy na każdą porę roku. Idealne dla Pań, Panów, ich dzieci – dla wszystkich!

W książce znajdziesz zestawienie warzywnych i owocowych koktajli oraz smoothies wraz z błyskawicznymi przepisami. Na nadwagę i pozbycie się zbędnych kilogramów, uzupełnienie ćwiczeń, na lepszą koncentrację, na nadciśnienie, dla diabetyków. Po prostu na śniadanie, deser lub podwieczorek. Każdy znajdzie coś dla siebie!

Postaw na zbilansowaną dietę, bogatą w witaminy i składniki odżywcze oraz fantastyczne orzeźwienie.

Cena to tylko 17 zł. Tyle co kawa i ciastko lub jeden taki koktajl kupiony na mieście :)

KUP E-BOOKA TUTAJ

 

#zdrowie  #fit  #woda  #nawodnienie  #uroda  

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się poniżej aby otrzymywać informacje o nowych artykułach. Twój email pozostanie tylko w nasze bazie. Nie wysyłamy spamu.

DDWLKP.pl PCH24.info PCT24.pl PMI24.info PNT24.info POB24.info PP24.info.pl PSZ24.info PZL24.info

© 2012 - 2017 Chcę być FIT & Dzień Dobry Wielkopolsko. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Logotypy Dzień Dobry Wielkopolsko, PCT24.pl, PSZ24.info, PZL24.info, PCH24.info, PMI24.info, PNT24.info, POB24.info, PP24.info.pl, Chcę być FIT są znakami powiązanymi z Portalem Dzień Dobry Wielkopolsko oraz jego wydawcą ROZWOJOWI.com, którego są własnością. Mogą być wykorzystywane w celach zgodnych z przeznaczeniem i za zgodą wydawcy. Użytkowanie portalu oznacza zgodę na jego Regulamin oraz Politykę Prywatności.