Jak biegać, by spalać tłuszcz

Dodano 16 czerwca 2017

W jednym z ostatnich artykułów (tutaj) pisaliśmy w jaki sposób zacząć biegać. Dzisiaj podpowiadamy, jak biegać, by spalić jak najwięcej tłuszczu. Bowiem to, w jaki sposób będziesz biegać ma ogromne znaczenie.

Nie trzeba chyba mówić, że bieganie jest jednym z najprostszych sposobów na zrzucenie wagi. Nie potrzebujesz jeździć na siłownię czy trening. Nie potrzebujesz żadnego specjalistycznego sprzętu. Wychodzisz z domu i biegniesz.

Bieganie jednak jest elementem różnych treningów (np. piłkarskiego). Ale w tym przypadku jego celem jest lepsza kondycja. A jak to wygląda w przypadku, gdy celem biegania jest redukcja tkanki tłuszczowej?

Odżywiaj się odpowiednio

Pamiętać musisz przede wszystkim i liczeniu kalorii. Dodatkowo ostatni posiłek przed treningiem powinien być odpowiednio skomponowany. W taki sposób, aby pomagał w spalaniu tłuszczu. Musisz go spożyć na 2 godziny przed biegiem. Powinien zawierać on dużo węglowodanów. Jeśli o tym jednak zapomnisz, to przed samym biegiem zjedz przekąskę bogatą właśnie w węglowodany proste, np. banana lub kawałek czekolady.

Tempo

Każdy rodzaj wysiłku pozwala na spalenie kalorii. Każdy rodzaj biegania również i to niezależnie od tempa, jakie sobie narzucisz. Jednak dobierając odpowiednie tempo, tłuszcz spala się szybciej. A na co jeszcze wpływa tempo, zobacz na poniższej liście:

  • bardzo lekkie (50-60%) - regeneracja organizmu
  • lekkie (60-70%) - poprawa wytrzymałości ogólnej, spalanie tłuszczu
  • średnie (70-80%) - poprawa wytrzymałości tlenowej
  • duże (80-90%) - wzrost wydolności
  • maksymalne (90-100%) - rozwój wydolności i wytrzymałości szybkościowej

 

Czyli w przypadku chęci spalania tłuszczu stosuj tempo lekkie i biegaj na 60-70% swoich możliwości. Oznacza to, że przy takim tempie możesz jeszcze swobodnie rozmawiać. Możesz też sobie zakupić pulsometr, np. tutaj i mierzyć wszystko dokładnie. Wystarczy wtedy wyliczyć sobie swoje tętno maksymalne i z tego 60-70%. Tętno wyliczamy z poniższych wzorów.

Dla kobiety: T = 210 – (wiek w latach/2) – (0,11 x waga w kg)
Dla mężczyzny: T = 210 – (wiek w latach/2) – (0,11 x waga w kg) + 4

Dostosuj czas

Cały Twój wysiłek musi trwać minimum 30 miut. Dlatego, że w pierwszych 20 minut spala się energię z glikogenu mięśniowego, a dopiero później tłuszcz. Nie oznacza to, że musisz przez te 30-40 minut ciągle biec. Przeplataj bieg z szybkim marszem.

Nawadnianie

Wypijaj szklankę wody na kilka, kilkanaście minut przed biegiem. W jego czasie, również co 10-15 minut możesz wziąć kilka łyków zwykłej wody. Jeśli biegasz dłużej niż 30-40 minut zaopatrz się w napoje izotoniczne.

Pamiętaj o rozgrzewce

Jak to z rozgrzewką zwykle bywa, niewiele osób ją robi. A ma ona zbawienny wpływ na organizm. Po pierwsze nie złapiesz tak szybko kontuzji. Wystarczy 5-10 minut ćwiczeń. Dzięki temu Twój organizm lepiej wytrzyma bieg.

 

#fit  #dieta  #bieganie  #trening  #spalanie tłuszczu  

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się poniżej aby otrzymywać informacje o nowych artykułach. Twój email pozostanie tylko w nasze bazie. Nie wysyłamy spamu.

DDWLKP.pl PCH24.info PCT24.pl PMI24.info PNT24.info POB24.info PP24.info.pl PSZ24.info PZL24.info

© 2012 - 2017 Chcę być FIT & Dzień Dobry Wielkopolsko. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Logotypy Dzień Dobry Wielkopolsko, PCT24.pl, PSZ24.info, PZL24.info, PCH24.info, PMI24.info, PNT24.info, POB24.info, PP24.info.pl, Chcę być FIT są znakami powiązanymi z Portalem Dzień Dobry Wielkopolsko oraz jego wydawcą ROZWOJOWI.com, którego są własnością. Mogą być wykorzystywane w celach zgodnych z przeznaczeniem i za zgodą wydawcy. Użytkowanie portalu oznacza zgodę na jego Regulamin oraz Politykę Prywatności.